FANDOM

Cлавник

Славник – князь Великої Хорватії

Славник - князь Біло Хорватського князівства.

Значення в історії Редагувати

У 955 р. Славник разом з німцями розбив мадяр і до його князівства приєдналися Нітранське князівство, Краківська Русь і, цілком можливо, територія сучасної Західної України до річки Стир, де розташовувалось Стільське князівство. Скоріше за все, це сталося на цілком добровільній основі, особливо в тому, що стосується Краківської Хорватії, так як, як ми вже знаємо, хорватів в Чехію саме звідси привів Крак і місцевий хорватський князь Добромир явно був хоча і далеким, але родичем Славника. Такий стан речей проіснував майже три десятиріччя, але у 981 р. відбулися події, які в кінцевому результаті привели не тільки до загибелі Великої Хорватії, а і кожного з хорватських князівств зокрема. Саме тоді німці розпочали свій "Drang nach Osten", витісняючи поляків не тільки з території Німеччини, але навіть і західних регіонів сучасної Польщі на схід, а ті, у свою чергу, почали тиснути на русинів і навіть переходити річку Пілицю.

Династія Редагувати

Саме в той час в цій династії сталося дві надзвичайно важливі події: старий князь помер і на його місце сів старший син Собеслав, а празьким католицьким єпископом несподівано для чехів і незважаючи на їх затятий опір був призначений Адальберт-Войцех, який був молодшим сином Славника і рідним братом найбільшого на той час ворога чехів Собеслава.

Випадкова вікі